I Brought Gangnam Style To The Jungle

I did the Gangnam Style in the jungle!
I did it yesterday morning during the Uniform Bodies Camp at SMK Katibas. When I was put in-charge of the morning exercises, I thought to myself... why not?

After 1 week of practising every day to downloaded youtube tutorials in front of mirrors smaller than my belly, I made it happen.
Believe me when I say, this dance is harder than it looks. Bloody hard. I'm not the most natural of dancers. So if I can do it, so can you.

It wasn't a perfect rendition of the dance but I enjoyed it &, most importantly, the students enjoyed it.
This was probably the first time most of them heard the song. Some of them even started shuffling at the horse-riding part!
**snicker** So outdated!

I've got Psy glasses!
Now, where can I find cowboy attire?
I embedded bits of aerobics to parts of the dance & simplified it to make it easier for the students to follow. Of course, I did not tamper with the signature horse-riding part: the best part of the dance.

Honestly, I find K-Pop in general totally unpalatable mainly due to the Korean pride in man-made beauty & their over-reliance in beats & mixes in the songs.
But, I really like Gangnam Style. I feel that it's fun & it doesn't take itself too seriously. A far cry from the overly stylised & sexual themes of the typical K-Pop. Still, I can't understand neither.
There is an excellent translation of Gangnam Style here.

Basically, Gangnam is a classy & affluent part of South Korea where the people are apparently mature & civilised during the day & yet crazy during parties at night.
The song is about the search of a man who is has the Gangnam personality (civilised by day & crazy by night) for a woman who is similar to him.

Check out more pictures on my FB page.
Sorry, no video. I wouldn't want to embarrass myself to the whole world now, would I?

Comments

  1. Muahahahahaha!!!! I would want a personal performance when you come down to Sibu. That was fun, wasn't it?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Don't think you'll be able to afford such a performance unless you're a SEXY LADY!

      Delete
  2. Hahahaha your post really made me smile,.. im pretty sure your students enjoyed doin it a lot and what a sleeky shades you got there... opa gangnam style B-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Too bad the outfit isn't so sexy - a v-neck t-shirt and hot pants would look great on you. Muahahahaha!!!!

      Delete
    2. Of course, it will. You don't have to say it for ppl to know it! hahaha~~

      Next thing you know I'd be carted off to some rehabilitation camp with a bunch of guys who will drool over me. NOOOO!!

      Delete
  3. Video please~~! Ha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. There was no video. I made sure of it.

      Delete
  4. The Gangnam Style has infected you too. No~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Why resist something so epic? I know you want to like it. hahaha~~~

      Delete
  5. "Gangnam is a classy & affluent part of South Korea where the people are apparently mature & civilised during the day & yet crazy during parties at night."

    that sounds a lot like KL to be honest! :P and i don't understand the culture either.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup & just about any other metropolis in the world.

      Delete
  6. yay for oppa gannam style..
    why not make your own version?

    ReplyDelete
    Replies
    1. I did. I simplified it & copied the parts I liked.
      The whole dance was too difficult for me anyway. haha~~

      Delete
  7. Oppa! I wished I had teachers as fun as you are when I was in school. Sigh! BTW, great looking pair of shades, dude.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well, I'm not that fun if you ask the exam classes. I come down on them really hard. I want them to do better than they've ever had so I believe a little tough love is necessary.
      Nice shades, eh? Original Rayban yo!

      Delete
  8. Cool stuffs. It is good actually to come up with something new, sumthing that the students can relate to. Not like the old stuffs that they always do during the camp. This is what we call creativity.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup. Students are pretty connected to new media & esp K-pop. It'll be interesting to bring that into schools to help them relate.
      Actually, I am all for the good old stuff at camp. It has been working all this while & I don't see any reason to replace it. Tweak it, yes.

      Delete
  9. i wish i can stand beside n dance it wif u...
    i dance at my campus also....i use d song, but change the step...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, it's too bad you couldn't join me. It would have been great to have a partner.
      Well, keep in touch with the latest trends because that is how you can reach most students. Also, use the latest gadgets. hehehe~~~

      Delete
  10. yup...when i do senamrobik at institut mara, they seem like not intrested with any song, even dun want cooperate with us, but when it comes with oppa gangnam song..haha..its work :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahh~~ Congratulations on breaking through!
      The battle has only just begun. =)

      Delete
  11. thanks ya..still got 3 years to go~~
    sir s my role model ..hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. If you respect me, please don't call me sir again. EVER.
      3 years is a short time. Enjoy the student life. It's short & it can be really sweet. Make the best of it. You'll never get it back again.
      =)

      Delete
    2. hehe...yaya...i wont call sir ok..u reli enjoy ur carrier as a teacher...
      actually feel a little bit tired of some problem...hard 4 me to act like nth happen...but hope i can enjoy my life as a student k :) pray 4 me..n pray 4 u oso =)

      Delete
    3. Have a clear idea of what you want to achieve & do not stop until you get what you want. Then, any issues will be like bugs on a windscreen.
      Thanks for the prayers!

      Delete
  12. *gasssssps!* u did it?! hahaha.. awww u downloaded tutorials!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Of coz! How else do I learn? haha~~~
      The MV didn't show enough dance moves.

      Delete
    2. hahaha.. i tried imagining you looking at your computer screen trying to follow the steps! haha so comel..

      Delete
    3. Haha i'm sorry.. isit an insult to be labeled cute? dont worry.. its just the act that is. Coz i once did so.. my funny + happy moments. haha..

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Teacher Was Cyberbullied Because Of Their English

2019 TJ Comics: Monthly English Comics

My CPT Results

What To Do If You Miss A Megabus Ride & How Was The Ride

2019 TEDx Kenyalang: The Best Speech In My Life